enkele nuttige weetjes

De Contact Tool is een online tool om alle communicatie met klanten (email, telefoon, chat) te centraliseren en via Artificiële Intelligentie naar de juiste persoon af te leiden. Zowel de klanten als de adviseurs gebruiken enkel nog de 0-lijn van het kantoor, geen individuele telefoonnummers of
GSM-nummers. In een cascade komt de klant terecht bij een adviseur van het kantoor, een adviseur van de cluster of in laatste instantie de voicemail indien niemand beschikbaar is. De collega’s van Affluent en Enterprise nemen de 0-lijn niet meer op. Omgekeerd beantwoorden de collega’s van Retail hun directe lijnen niet langer.
De timing is ambitieus: Retail wil starten met de telefonie bij de lancering van de nieuwe commerciële organisatie. Vanaf november komt er communicatie en opleiding. In januari start een piloot in 4 clusters. Daarna volgen de andere clusters in 3 golven in Q1. Op termijn zullen Affluent en Enterprise de Contact Tool ook gebruiken.

Als je cafetariawagen in onderhoud gaat voor minder dan 24h, is een vervangwagen niet standaard voorzien. In het verleden kreeg je via de garage vaak een gratis vervangwagen, maar dat is geen garantie. Er zijn garages die nog oplossingen bieden met bv. een elektrische fiets of dergelijke. Belangrijk om weten is dat als je je onderhoud boekt via My Arval je ofwel kan kiezen voor een pick-upformule (handig bij telewerkdagen bv) of een vervangwagen. Enige verschil is dat het Arval is die hier bepaalt waar jouw wagen in onderhoud gaat, bij hun eigen concessiehouders.

De nieuwe CAO Telewerk – die wij niet tekenden omdat we niet akkoord waren met de verlaging in ponderatie – heeft niet alleen gevolgen voor de collega’s in het EBC, maar ook invloed op de speciale prestaties in Telewerk. De vermindering in ponderatie zet zich daar ook door. Voor de medewerkers vanaf HAY13 die op zaterdag in het kantoor werken, blijft de badging tellen en wordt de ponderatie automatisch toegekend. Een verminderde ponderatie voor telewerk op zaterdag zal steeds gevalideerd moeten worden via de manager. Wij blijven ons vragen stellen bij de kwaliteit van deze CAO en zullen dan ook blijven ijveren voor een degelijk en volledig kader voor telewerk. In afwachting is het roeien met de riemen die we hebben…